Friday, 29 April 2011

A-Z blogging challenge "Y" - Y is for...



yaks.



Oh, and there's a place called Yahk, not far from where my brother lives in Canada. I drove through it a few times in the last few years. ;)

yikes is a word I say quite often. "Yikes!" My characters occasionally say the word too.

"yech, that's groooosss!"

yippieeeeee!

y
appy dogs - they grate on my nerves, make me wince, curl my hands into fists, and turn up the music really loud!

y
ammer on...something I've been known to do. Particularly in writing.

y
elp...that's something I did once when I kicked a couch with my toe. I think I broke the thing (the toe, not the couch), 'cause it was never the same shape thereafter. ;)

yo! This really reminds me of the good ole '90s.

Yeah Yeah Yeahs and Youth Group - some bands.

And...because it's becoming a habit...

  • "Y Control" - Yeah Yeah Yeahs
  • "Yeah!" - Zwan
  • "You" - Candlebox
  • "You Ain't The Reason" - The 69 Eyes
  • "You Are Here" - Star 69
  • "You Create" - Lacuna Coil
  • "You Say Yes, I Say Yes" - VETO
  • "Young Upstart" - Strike the Colours
  • "Your Voice" - Effigy

Holy crap! I know it looks like I'm all full of ideas here, but really this type of list is a result of having no good single idea to stick to. ;)

One letter to go!!

24 comments:

  1. I was listening to the Yeah Yeah Yeahs just the other day. I even considered it for my 'Y' post.


    Hope you'll join us for The A to Z Challenge Reflections Post on Monday May 2nd.

    Lee

    ReplyDelete
  2. Will be there, cheers Arlee :D

    ReplyDelete
  3. Star 69 is an awesome band name. I don't really know why but it is. XD

    I'll be happy when this whole A-Z is over. Hopefully, posting will cool down for a bit.

    ReplyDelete
  4. Reading your post was making me sweat with worry just thinking about trying to come up with so many 'Y' related words.

    ReplyDelete
  5. LOL. It's easy to come up with y-related words, but...to make a whole post out of just one of them? Not so easy...

    Brooke, I agree! LOL. I'm looking forward to not HAVING to post pretty much every day ;)

    ReplyDelete
  6. Yappy dogs AKA: Kickits. If you don't get it, say it out loud.

    ReplyDelete
  7. Mehehehe, I would NEVER do that... ahem. ;)

    ReplyDelete
  8. yakity yak, don't talk back. sorry, that's all I could come up with today...

    ReplyDelete
  9. When I think of Yeah, Yeah, Yeah, I think of The Beatles' ... She Loves You, Yeah, Yeah, Yeah :)

    ReplyDelete
  10. I think of the Beatles too, Joanne. Fun post!

    ReplyDelete
  11. The Beatles, baby. What an awesomely funny post.

    Only one letter to go. YAY!

    ReplyDelete
  12. Hehehe, the comments are more fun than the post! :D

    ReplyDelete
  13. Ha! Great post for 'Y' and we both used Yak - although with different meanings.

    ReplyDelete
  14. Trisha, I used some of these same words for my mish-mash post today. :D One more day to go!

    ReplyDelete
  15. I always thought yaks were kinda funny-looking. :D

    Love your "Y" post!

    ReplyDelete
  16. Some letters are just more challenging than others.

    Joyce
    http://joycelansky.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. I love how you are including song titles!

    ReplyDelete
  18. Hey I know Yahk! I've driven through there on the way to visit relatives. Not much to see tho, lol.


    Angela @ The Bookshelf Muse

    ReplyDelete
  19. Yellow submarine.
    Yahoo.
    You're gonna get it.
    Ya'll
    Yes
    Yessir
    Yellowstone
    Yreka, California

    ReplyDelete
  20. @Sharon, nice additions!! :D I did think of Yosemite too, but didn't add it :P

    @Angela - wow, you know Yahk too? I agree there's not much to see. hehe

    @Christina - it's cool huh?

    @VR, I can't believe I didn't think of 'yak' in that sense. LOL

    @J.L. Yep, it's all over for me!! PHEW!

    @Golden Eagle - they are, I agree. Like mini mammoths :D

    @Joyce - very true!

    @Lynda - so I did!! which is odd because I like lots of 'yum' things. hehe. oh, and my favourite brand of dip, Yumi!

    @Lauri - it was an act of sheer "argh, what else do I add?!" that got me started there. :P

    ReplyDelete

Thanks for your words, me hearties! and don't forget to leave a link to your blog somewhere I can find it!